Resan:)

Dag 1.

Super bra väder.
Humöret på topp.
Bara att ge sig ut i backen.

PÅ förmiddagen åkte vi skidor hela tiden sen vid tolv åt vi lunch och tog det lugnt en timme.
Vid två åkte vi högst upp på toppen med liften E8:an och fikade med varm choklad och muffins:)
Efter detta så fortsatte vi åka till klockan halv 4 för då stängdes liftarna av.
På kvällen gick vi ut och åt och drack. Tog en fördrink precis utanför resataurangen vid öppen spis, hur mysigt som hellst:)
Grill meny vart det. var en kock som stod och serverade det man ville ha, hur fräscht som hellst:)
Kristian åt sig riktigt riktigt mätt även vi andra också:P haha.
efter god mat gick vi upp en trappa och tog en drink till och bara satt och pratade:)

Sen gick vi i mörkret hem i backarna, skönt att gå efter man blivit så mätt.
när vi kom hem så gick vi och la oss för alla var hur trötta som hellst:P haha.
 
Dag 2.

Bra väder fast kallt:)
Alla glada.
Och ljudet av snö swischandes under skidorna:)

Gick upp klockan 8 och åt en redig frukost:) Sen ut i backen som låg precis utanför stugan som vi bodde i.
NU till det tråkiga/roliga. Det finns en backe som heter trollbacken (mycket lätt bana) där man åker igenom en skog med massa hopp och andra saker i:) mest till för barn kan man väll säga. Men jätte mysig och passade mig perfekt:D haha.
Jag åker i ett gupp, åker på en stubbe eller nått lknande och faller lååångt! Hela jag for fram och ser att vägen tar slut så jag hinner tänka hur högt kommer jag nu ramla? Störtar ner typ ner mer en 1 och en halv meter hamnar på sida och bryter typ armen. Nerå men jag kunde gjort. Låg på sidan och kunde inte röra mig först. Min armbåge som damp neri marken först träffar CP- knölen. Aa, ni fattar. Så sjukt jävla ONT det gjorde så jag började gråta som ett litet barn:) en man kommer och frågar hur det gick och jag gråter och säger bra! fast jag kunde ju fan inte röra på mig hahah:D Skidorna hade inte löst ut sej heller så där ligger en vuxen människa med allt på och gråter!  tillsist kommer hjälp till undsättning som bestod av T och N!.  TACK:)<3
HAHA så här i efterhand så är det faktiskt komiskt måste jag erkänna, jag måste vara den första som ramlat i trollskogen någonsin. HAHAHA! jag fick ont i huvet och åkte hem en halv timme före den var lunch. Efter det här så åkte N och jag upp till toppstugan och fikade ensamma. MYS!:) S är grym på skidor trots sin lilla ålder:) Skidor hela dagen.

PÅ kvällen lagade kritstian god mat. och vi drack vin.
senare så åkte vi till tandådalen för att kolla på fyverkerier och uppvisning med proffs:)
Super bra var dom. massa flashiga lights och strålkastare.
sen köpte jag BEN&JERRY glass som vi åt när vi kom hem. Mys i soffan med hela familjen<3

dagen därpå var det städdax och hemmåt bar de:(
Vill så tillbaka så mycket, bästa på länge!

Älskar min familj så otroligt mycket och tack pappa och T för resan och ALLT! ♥
den här låten var i bakgrunden medans fyrverkerierna och proffsen åkte:) Passa in otroligt bra:) Var så himla fint.


The Killers - Human


Precis allt var underbart!

XoXo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0