Vegetarian som 4 åring! Helt fel!

Nu känner jag för att skriva av mig lite.
Igår när Kristian och jag skulle sova så kom vi in på att prata om vegetarianer. eller ja inte riktiga sådanna eller hur man ska säga.

Jag menar dom som inte får välja själva, dom som bara är barn och inte får äta kött för sina föräldrar.
Hur kan man hindra sitt barn från att få i sig alla nyttiga saker som finns i kött.
Det är ju jätte viktigt som liten att få i sig alla olika sorts grejjer.

Jag har hört av en person (icke vegetarian) att en annan person(icke vegetarian) skulle ge ett barn(Vegetarian:S) en  smörgås  och så råkade hon få skinka på smörgåsen.
Helt plötsligt kommer personen på att nej men barnet är ju vegetarian och säger:

- Nej du får ju inte äta skinka!
Tar smörgåsen ifrån barnet.
då säger barnet:

- Men jag tycker ju om skinka:(

Jag skulle iaf ge tillbaka smörgåsen och låta barnet äta upp den.
Jag tycker det är så fel att bestämma över någon som inte har makt att kunna välja själv vad det vill äta.

Skillnad är på de som är vegetarianer som vuxna dom har själva valt det och jag ser inget fel med det.
MEN:
Köttet är ju redan dött när det kommit till affären, det är inte direkt som att alla i hela världen skulle sluta äta kött.

Jag som tex är en riktig djurvän och kan knappt döda en fluga, äter kött!
för jag menar vad skulle jag tjäna på att enbart äta grönsaker och ta kost tillskott.

Nej jag tror att man mår bättre av att äta det kroppen är till för att äta.

Tänker fortfarande på det där stackars barnet som inte har möjlighet till att äta skinka som den tyckte om så mkt.
Tycker faktiskt att ska man bli vegetarian så ska man bli det när man är mer vuxen då man bestämmer själv vad man tycker är rätt och fel.

Det som kan få mig att må illa är: att om jag skulle äta en köttbit som jag visste kom från ett djur som hade lidit mkt innan slakten så skulle jag absolut INTE äta den.

Nu ska jag sluta babbla men jag kände bara att jag behövde skriva det här.
Föräldrarna gör fel om de inte låter sitt barn äta kött, enligt min mening!





XoXo

Kommentarer
Postat av: Erica

Svar: Tack för din kommentar =D Vad härligt att det går bra för dig. Det är då det känns som bäst :D

2009-06-09 @ 11:43:23
URL: http://ericagrimberg.blogg.se/viktbloggen
Postat av: Erica

jag lägger till dig på en gång :D

2009-06-09 @ 12:09:51
URL: http://ericagrimberg.blogg.se/viktbloggen
Postat av: BoNiiiTa

hej gumman :)

Gud vi skrev ju för bloggen sen blev du tyst, & jag tappa din blogg :(



Ska länka dig i från min sida så jag har dig hoppas det e okej, du kan länka mig också om du vill



2009-06-09 @ 17:54:05
URL: http://isabelhernandez.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Hej veronica:D



Jag håller med dig i detta inlägg! Brde få bestämma själva!

2009-06-09 @ 18:20:19
URL: http://mikaelaelisacharlotte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0